Tyto stránky používají k personalizaci, poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Co jsou to cookies
 
 

FORD RANGER POVSTAL Z POPELA A OUŘEDNÍČEK S KŘÍPALEM DÁL SNÍ SVŮJ DAKARSKÝ SEN

Až dnes ráno byl po páteční srážce s kamionem opraven závodní vůz posádky Ultimate Dakar Racing týmu. Po páté hodině se Tomáš Ouředníček po testu Rangeru rozhodl, že budou s Davidem pokračovat v soutěži.

Zdlouhavé opravy silně poničeného vozu, které se protáhly až do dnešního rána, trochu komplikovalo chladné počasí. „Bylo to drama, pracovalo se celou noc. Proto jsem se s mechaniky dohodl, že si půjdu lehnout. Vzbudili mě v pět ráno s tím, že konečně všechno funguje. Byl jsem hrozně šťastnej. Objel jsem jedno kolečko okolo bivaku. Jediné, co nefungovalo, byly obě pístnice. To znamená, že kdybychom měnili kolo nebo zapadli, trvalo by to zoufale dlouho. Což je v takových případech velký handicap. Ale už nebyl čas je nějak zprovoznit,“ řekl v cíli sedmé etapy Tomáš.  


Mechanik Lukáš Kalanka zvaný „Počůvaj“ šel spát v 5:59 a v 6:00 už zvonil týmový budík. „Překvapeně se posadil na posteli a říkal „Už? A já mu odpověděl „Už“! Kluci se vůbec nevyspali. Jsou to velký hrdinové, že bojovali až do konce a zvládli to,“ byl svým mechaniků vděčný Tomáš.


Těsně před startem ale česká posádka zjistila, že nefunguje interkom, přes který se při závodě dorozumívá. „Odešel mi mikrofon v helmě. Proto jsem si vzal přejezdová sluchátka a mikrofon jsme přimontovali do helmy, aby mě Tomáš slyšel. Celkem to vypadávalo, musel jsem Tomášovi dost ukazovat. Ale zvládli jsme to,“ pochvaloval si navigátor David Křípal.


Posádka se ale bála před dlouhou etapou závažnějších problémů po rozsáhlých hektických opravách. „Věděli jsme, že nesmíme udělat jedinou chybu, protože nemáme zvedáky, nemáme pístnice. Ze začátku jsem jenom testoval, co se bude dít s autem, protože jsme vyměnili i tlumiče. Všechno vypadalo dobře, takže jsem držel plný plyn. Dvakrát jsme málem zapadli, ale podařilo se nám z toho vždycky vyjet. A jeli jsme si potom vlastní stopu v dunách,“ řekl v cíli Tomáš a pokračoval: „Jsem ale trošku zklamaný, že motor Ford nedává výkon, jaký jsme očekávali. Není to ale jen můj problém, týká se to všech závodníků, kteří ho využívají. V těchto podmínkách neodvádí stoprocentní práci. Na dlouhých rovinkách mě dneska předjížděl i Nissan. Z toho jsem trochu nešťastnej.“


Nakonec ale po 28. etapovém místě a postupu na 37. příčku v absolutním hodnocení kategorie aut převládala u Tomáše s Davidem pochopitelně radost. „Jsem rád, že jsme se dokázali vrátit do závodu. V cíli nás všichni sledovali a natáčeli, protože viděli video naší srážky s kamionem. Dokonce jsme s Martinem van den Brinkem, který ten kamion řídil, několikrát stáli vedle sebe při neutralizaci mezi závodními úseky. To bylo pochopitelně atraktivní pro novináře. I komisaři na trati na nás hodně mávali, protože věděli, co se stalo. A bylo vidět, že jsou rádi, že pokračujeme,“ dodává Tomáš Ouředníček.


V pondělí se jede osmá etapa Wadi Al Dawasir - Wadi Al Dawasir s měřeným úsekem dlouhým 474 kilometrů.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • Irwin
  • Corona
  • Ruko
  • Stavtool