O etapové vítězství přišel Ouředníček díky zadřené poloose

Druhou etapou pokračovala v úterý cross-country rallye Morocco Desert Challenge, ve které sahala posádka ve složení Tomáš Ouředníček – David Křípal po etapovém vítězství a průběžném vedení. Necelých padesát kilometrů před cílem se však tracking startovního čísla 307 na necelou hodinu zastavil.
Po úvodní etapě, která měřila 387 ostrých kilometrů a Tomáš Ouředníček zajel mezi automobily čtvrtý nejrychlejší čas, mířila posádka českého Fordu Ranger Dakar za vítězstvím. „Byla to jedna z nejtěžších etap, kterou jsem ve svém životě absolvoval. Hodně technické, vůbec to neubíhalo,“ řekl po sedmihodinové jízdě rodák z Brna. O náročnosti první etapy hovořil i ředitel soutěže Gert Duson, který po osmiletém působení v různých organizačních složkách potvrdil Tomášova slova.

Velmi slibně se pro české barvy vyvíjela druhá etapa. Na dvoustém kilometru byl mezi automobily s přehledem nejrychlejší Tomáš Ouředníček a mezi kamiony Martin van den Brink českého týmu MKR.  Zatímco Holanďan s mechanikem Danielem Kozlovským na palubě své tažení dotáhli až do cíle, Tomáš s Davidem museli před finišem opravovat.

„Vše klapalo perfektně a problémy s palivovým čerpadlem po úvodní etapě byly pryč. Dnes jsme museli hned na úvod měnit zutou pneumatiku, ale na mezičase na dvoustém kilometru jsme byli s přehledem vpředu. Pak ale přišel problém s poloosou. Praskla nám manžeta, do kloubu se dostal písek a o zábavu bylo postaráno. Na poušti bylo téměř padesát stupňů a my nemohli poloosu ne a ne rozdělat. Velké díky patří Davidovi, který to nakonec zvládl, a i přes velkou ztrátu jsme mohli dnešní den dokončit. Tato rallye je náročnější, než kdokoliv tušil. Proto naše hodinová ztráta na čelo není stále rozhodující,“ uvedl vyčerpaný Tomáš v pouštním bivaku Foum Zguid.

„Navigačně to bylo opět velmi těžké, ale těžší byla oprava. Mrzí mě naše ztráta, ale rychleji to v tom vedru nešlo. Tomáš nakonec vytáhl ledovou colu, která mě zachránila. Bohužel to ale nepřežila kombinéza, ta je celá od mazacího tuku,“ uvedl s úsměvem David.

Ve středu čeká na účastníky Morocco Desert Challenge 347 ostrých kilometrů a první písečné duny. „Potřebujeme náročné etapy, abychom se s Davidem sehráli. Nebýt technických problémů v obou etapách, jsme v čele. Rychlost na to máme,“ uvedl jezdec týmu South Racing CE.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • KDS
  • Stavtool
  • Kingjet
  • Kubala