ULTIMATE DAKAR V POLSKU ÚSPĚŠNĚ

O  víkendu se dočkal  svého prvního startu nově vytvořený Ultimate Dakar team, tedy posádka Tomáš Ouředníček Pavel Vaculík.  Jeli se speciálem Hummer H3 EVO a v cíli si přes problémy zejména v sobotní etapě a přes jednu velkou krizovku  připsali páté místo ve třídě a za neděli třetí  v rámci MČR.

Baja Drawsko Pomorskie se jela až na severu Polska a na dohled Baltického moře. Posádky z různých koutů Evropy čekalo na  350 závodních písečných kilometrů, vedoucích především lesem, či po rozsáhlých pláních vojenského prostoru. První díl Mistrovství FIA Zóny Střední Evropa odstartoval pátečním sedmikilometrovým prologem, ale to hlavní se konalo  v  sobotu a v neděli.


A právě vstup do soutěže se moravské posádce vydařil, když si  připsala šestý nejrychlejší čas. Dokonce byla rychlejší, jak dřívejší Tomášův jezdec a týmový kolega Mirek Zapletal, startující s továrním BMW. Do první sobotní 130 kilometrů dlouhé etapy tak posádka vyrážela, jako šestá v pořadí.


“Do prologu jsme odstartovali značně nervózní. Ale po prvních kilometrech to z nás opadlo. A se šestým místem na úvod jsme byli spokojeni. Dokonce  jsme za sebou nechali Mirka ( Zapletala). V sobotu  ráno jsme odstartovali také velmi dobře. Podařilo se nám dosáhnout velmi pěkné tempo a po 30 km jsme dojeli nissan, startující dvě minuty před námi, který vyjel z tratě,” 
ličí Tomáš Ouředníček.


“Nastavení auta se jevilo jako výborné. Pak se náhle zaseknul tripmaster. Pavel nevěděl, kde přesně jsme a tak jsme se ztratili ve změti malých cest. Dlouho jsme bloudili a dokonce jsme se dostali do protisměru! Najednou   proti nám jela další auta – naštěstí to bylo v přehledném úseku. Později jsme lehce vyletěli z tratě a při návratu jsme po najetí do hlubokého písku zapadli,” 
líčí další strasti Tomáš.


“Bohužel jsme neměli na autě nájezdy ani lopatky, tak jsme museli ručně auto vyhrabávat. Znamenalo to další obrovskou časovou ztrátu, kterou se již nepodařilo do konce rychlostní zkoušky stáhnout, i když jsme ještě předjeli asi čtyři auta. Po hodinovém servisu a přeskupení jsme ale přišli k vozu a zaznamenali malou olejovou skvrnu pod autem… Nakonec jsme kvůli prasklému chladiči oleje řízení do odpolední RZ nenastoupili,” 
doplnil navigátor Pavel Vaculík.


Po opravě se ale posádce bílo červený Hummer H3 EVO  podařilo do sobotního večera dát opět závoděníschopný do uzavřeného parkoviště a tak posádka mohla nastoupit do nedělní části. Ta byla v českém mistrovství , do kterého se závod také započítával, hodnocena jako samostatný závod.


“V neděli jsme se domnívali, že není šance na žádný výsledek a tak jsme start vzali trénikově, uvolněně, ale ve vysokém tempu. Předjížděli jsme jedno auto za druhým, což nás poměrně nakoplo ke zvyšování tempa… Ale poté jsme se opět na kousek ztratili. Bloudění znamenalo malou ztrátu, ale výsledek byl nakonec hodně upokojivý,” 
vzpomíná  dále Pavel Vaculík.


Na poslední RZ pak posádka přezula hrubší vzorek pneumatik G1, protože po nočním dešti byly v lesích hluboké louže.


“Velmi vysoké tempo v poslední erzetě nás “odměnilo” krizovou situací v opravdu vysoké rychlosti kolem 120 km za hodinu, kdy jsme po nakopnutí pravděpodobně narazili do skrytého kamene, který mi vytrhnul řízení a vůz se dostal do smyku, který se mi naštěstí podařilo vyrovnat. Následkem toho byl ale defekt zadní pneumatiky a tak jsme poslední 4 km dojeli pomaleji do cíle,” 
doplnil ještě Tomáš Ouředníček.


Pokud pak jde o zmíněný divoký kousek, kterým málem skončil kotrmelcem, je k vidění také v týmovém videosestřihu, stejně jako rozhovor s Tomášem. ( https://www.youtube.com/channel/UCZ-mZ7nZCkl-2-I3_P09vhA)


“Závod byl překvapivě náročnější na navigaci, než jsme očekávali, navíc sobotní technická závada na olejovém chladiči nám neumožnila odjet jednu rychlostní zkoušku a následná penalizace nás odstavila od možnosti dobrého umístění.  Vzhledem k tomu , že mnoho posádek vypadlo, jsme nakonec i přes obrovskou penalizaci za neprojetí jedné sobotní zkoušky mohli bodovat do CEZ z 5. místa. Navíc v nedělním závodě jsme získali bronzovou pozici v rámci Mistrovství ČR. 


Jsme nakonec hrozně vděční za Baja Drawsko 2015 a za zmíněná umístění,” 
zhodnotil polský start nakonec spokojeně brněnský jezdec, nyní ovšem žijící ve Velkém Meziříčí.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • Kingjet
  • Klingspor
  • Corona
  • Komelon
  • Ruko
  • GK